WT9 Dynamic
Najwyższej klasy samolot ultralekki. Nowoczesny, szybki, wygodny i uniwersalny, a także najbezpieczniejszy w swojej kategorii. Na całym świecie lata ponad 965 samolotów Dynamic WT9
Dostępny w 4 podstawowych wersjach:
-> stałe podwozie
-> chowane podwozie
-> do holowania
-> certyfikowana
Dlaczego Dynamic?
Jest to samolot, którego osiągi i doskonała jakość wykonania uczyniły go jednym z najlepszych. WT9 charakteryzuje się niezwykłymi właściwościami lotnymi i zapewnia maksymalne bezpieczeństwo. Ponadto posiada certyfikat hałasu, który wynosi zaledwie 62 dB.
W zależności od wersji, ultralekki WT9 Dynamic może latać z prędkością 145 kts (260 km/h), lądować w odległości 150 m, holować szybowce o wadze do 750 kg lub być używany jako solidny i niezawodny samolot szkoleniowy.
Doskonała aerodynamika i piękna sylwetka zostały osiągnięte dzięki zastosowaniu najlepszych technologii kompozytowych, opartych na włóknie szklanym i węglowym. Konstrukcja została zaprojektowana dla całkowitej masy startowej 600 kg.
Atrakcyjny, nowoczesny samolot z wnętrzem najwyższej klasy. Jest to jeden z najlepiej wyposażonych samolotów ultralekkich (spadochron ratunkowy, kompletna awionika, owiewki kół itp.) o masie własnej od 285 kg.
Najbezpieczniejszy samolot w swojej kategorii
Stabilność Dynamic WT9 została potwierdzona w testach korkociągowych we wszystkich konfiguracjach środka ciężkości.
Duży komfort
Nacisk położono na komfort podróży, z dużą przestrzenią w kabinie, starannie zaprojektowaną tapicerką i bagażnikiem o pojemności 345 litrów, który zmieści większe walizki lub dwa zestawy kijów do golfa. (odpowiednik bagażnika samochodu średniej klasy).
Wydajność i wytrzymałość
Unikalny w swojej kategorii:
Prędkość przelotowa 235/250 km/h w trudnych warunkach atmosferycznych.
Szeroka i wszechstronna widoczność
Zapewnia wyjątkową przyjemność latania i poczucie większej swobody.
WT9 Dynamic jest w pełni konfigurowalny:
tablica przyrządów, udogodnienia, estetyka, moc, zasięg…
Każdy samolot jest całkowicie unikalny, aż do najmniejszego szczegółu.
Stałe Podwozie
WT9 Dynamic FG
Korzystamy z najlepszych technologii kompozytowych, sprawdzonego silnika Rotax i wyjątkowej jakości wykonania. W fazie projektowania przeszedł on intensywne testy i próby aerodynamiczne potwierdzające jego dużą stabilność w warunkach niesprzyjających i w niespodziewanych turbulencjach. W aeroklubach, WT9 są często samolotami, które osiągają największą ilość wylatanych godzin, szczególnie w nawigacji i podróżach. Rzadkie obsługi i wytrzymałość czynią go idealnym do celów szkoleniowych.
Chowane Podwozie
Doskonały na najdalsze podróże
Najlepsze chowane podwozie z pełnym elektrycznym wyposażeniem i awioniką najnowszej generacji. Seria WT9 RG została zaprojektowana i skonstruowana z myślą o jakości PREMIUM. Najnowszej generacji tablica przyrządów umożliwia zarządzanie wszystkimi urządzeniami peryferyjnymi za pomocą ekranów wielofunkcyjnych. Elektryczne klapy i autopilot jeszcze bardziej ułatwiają sterowanie. Jeśli chodzi o komfort, WT9 Dynamic RG, oprócz wygody charakterystycznej dla wszystkich WT9, oferuje wybór bardzo wysokiej jakości materiałów.
Ergonomiczna holówka
Ekonomiczny i szybki do holowania szybowców dzięki precyzyjnej aerodynamice.
To nowoczesny, dwumiejscowy model o niezrównanych właściwościach lotnych i perfekcyjnym wykończeniu, opracowany przez wymagających szybowników.
Jest bardziej wszechstronny i nowoczesny samolot holowniczy, oferujący wydajność holowania porównywalną z znacznie mocniejszymi jednostkami (180 KM). Jednocześnie jest bardziej ekonomiczny pod względem obsług i zużycia paliwa. Dzięki możliwości modulacji prędkości, jest w stanie holować różne typy szybowców, nawet te większe do maksymalnej masy startowej 750 kg.
Dynamic może śmiało holować banery o powierzchni do 200 m² i wadze do 20 kg. To nie tylko efektywne, ale również oszczędne rozwiązanie, ze średnim zużyciem paliwa na poziomie 18 l/h.
CERTYFIKOWANY
WT9 Dynamic LSA
Oprócz wersji ultralekkiej, WT9 Dynamic jest także dostępny w wersji certyfikowanej EASA.A.644. Posiada wiele udogodnień m.in. Szklany kokpit Dynon SkyView, system ostrzegania o prędkości przeciągnięcia wraz z shakerem drążka oraz spadochronowy system ratunkowy.
Dodatkowo Dynamic LSA może zostać wyposażony w hak holowniczy do holowana szybowców lub banerów.
Stanowi on doskonały wybór dla pilotów posiadających licencję PPL(A). Dzięki swojej wysokiej wytrzymałości i niskim kosztom eksploatacji sprawdza się doskonale w certyfikowanych ośrodkach szkolenia lotniczego. Dodatkowo, samolot doskonale sprawdza się w aeroklubach, umożliwiając budowanie nalotu podczas holowania szybowców.
GALERIA
Samoloty
Wybierz swój samolot
ALTO NG
Całkowicie metalowy samolot z silnikiem ROTAX 912 o mocy 100 KM jest bardzo łatwy w pilotażu. Idealnie nadaje się do szkolenia dzięki wyjątkowej odporności na błędy pilota, rzadkim i niedrogim przeglądom, oraz szerokiemu zakresowi prędkości. Alto NG to rozwinięcie poprzedniego modelu Alto 912, z zwiększoną maksymalną masą startową podniesioną do 600 kg.
WT9 Dynamic
Skonstruowany przez polskiego inżyniera Tadeusza Walę i produkowany przez firmę Aerospool, jest jednym z najbardziej popularnych samolotów w swojej klasie. Piloci cenią go ze względu na wygodę, niezawodność oraz uniwersalność. Dynamic jest również dostępny w wersji certyfikowanej, gdzie idealnie sprawdzi się w certyfikowanych szkołach lotniczych lub aeroklubach.
WT9 Dynamic GTi - Rotax 915/916
Całkowicie nowy kadłub, tylne usterzenie oraz nowy silnik o mocy 140 KM (od 2024 160 KM) sprawiły, że Dynamic stał się jednym z najszybszych samolotów ultralekkich na świecie, osiągając prędkość nawet 370 km/h TAS na trasach o długości 1800 km. Dodatkowo jest to najszybszy samolot ultralekki do holowania szybowców.
Dynamic OK Edition
Samolot, który wyznacza nowe standardy komfortu, technologii i osiągów. Nowoczesna awionika zaprojektowana wyłącznie pod ten samolot automatycznie przypomina o serwisach, a automatyczny regulator śmigła zapewnia większą przyjemność z latania bez konieczności martwienia się o parametry silnika i śmigła. Dynamic OK osiąga prędkość 250 km/h, zużywając jedynie 15 l/h benzyny 95.
WT10 Advantic
Najnowszy i ostatni projekt Tadeusza Wali pozwolił na stworzenie samolotu, który osiąga prędkość przelotową 250 km/h IAS na trasach długości 1900 km oraz pomieści 4 osoby, przy niskim zużyciu paliwa wynoszącym 20l/h. Advantic jest większym i młodszym bratem samolotu WT9 Dynamic.
Ellipse Spirit
Aerodynamika wzorowana na samolocie z czasów II wojny światowej oraz nowoczesna technologia produkcyjna pozwoliły na stworzenie samolotu o wyjątkowym kształcie, zdolnego osiągać prędkość 350 km/h TAS i pokonywać trasy o zasięgu 1850 km przy maksymalnej masie wynoszącej 600 kg.