WT10 Advantic
Bazując na doświadczeniu zdobytym przy produkcji WT9, Tadeusz Wala wraz z firmą Aerospool rozpoczął prace nad czteromiejscowym samolotem turystycznym najwyższej klasy. Po 2 latach pracy nad zagwarantowaniem pilotom tego, co najlepsze, konstruktorzy stworzyli czteromiejscowy samolot: WT10 Advantic, o sylwetce podobnej do mniejszego brata WT9 Dynamic. Advantic jest napędzany turbodoładowanym silnikiem Rotax 914 o mocy 115 KM oraz trójłopatowym śmigłem MT-Propeller. Wykorzystuje bezpieczne hydraulicznie chowane podwozie wyposażone w koła i hamulce Beringer. W pełni przeszklony kokpit Dynon lub Garmin z autopilotem zapewnia niezrównany spokój podczas latania.
Najwyższej klasy czteromiejscowy samolot turystyczny o niskich kosztach operacyjnych
Zużycie na dystansie: 0,15 l/NM
Zużycie na pasażera: 0,04 L /NM /pax
Maksymalny pułap: FL 160
Prędkość przelotowa na FL160: 330 km/h TAS (180 KTAS)
Zasięg: 1900 km
MTOW: 850 kg
Kadłub z włókna węglowego
Pasywna kewlarowa ochrona pasażerów
Dedykowane drzwi dla pasażerów z tyłu samolotu
Pojemność zbiorników paliwa: 130 litrów (Benzyna samochodowa / AVGAS 100LL)
Najtańszy samolot czteroosobowy z najlepszymi systemami bezpieczeństwa
WT10 Advantic podczas testów korkociągowych potwierdził swoją stabilność we wszystkich konfiguracjach środka ciężkości. Dodatkowo Samolot został wyposażony spadochronowy system ratunkowy dla większego bezpieczeństwa pilotów i pasażerów.
Duży komfort
Nacisk położono na komfort podróży, z dużą przestrzenią w kabinie, starannie zaprojektowaną tapicerką, wygodnymi siedzeniami oraz dodatkowymi detalami. Tylne siedzenia posiadają osobną wentylacje, gniazda USB lub własną separację audio.
Wydajny i ekonomiczny
WT10 Advantic może latać nawet 250 km/h IAS na trasach ponad 1900 km spalając przy tym 20 litrów na godzinę benzyny samochodowej.
Szeroka i wszechstronna kabina
Advantic zapewnia wyjątkową przyjemność z latania i poczucie większej swobody. Kabina o szerokości 115 cm zapewnia dużo swobody dla podróżujących. Dodatkowo samolot jest bardzo stabilny w ciężkich warunkach atmosferycznych, co sprzyja pasażerom mniej odpornych na turbulencje.
































