ALTO NG
Nowa wersja popularnego, całkowicie metalowego samolotu ALTO jest wynikiem nowej czeskiej certyfikacji UL-2 z 600 kg MTOW. Nie nastąpiły żadne zmiany w charakterystyce lotu i właściwościach pilotażowych samolotu, samolot został ulepszony dzięki ponad piętnastoletniemu doświadczeniu z samolotem w eksploatacji przez szkoły lotnicze, aerokluby, nowych i doświadczonych pilotów w Czechach i za granicą.
Zmieniono długość i konstrukcję łoża silnika i obudowy, przednie zawieszenie i kadłub zostały wzmocnione. Zmodyfikowano również system sterowania sterem wysokości. Linki sterujące nie są już używane, zamiast nich zastosowano drążki popychające.
Całkowicie metalowy samolot o MTOW 600 kg
ALTO to jednosilnikowy, dwumiejscowy, dolnopłat. Samolot został zaprojektowany jako prosta, całkowicie metalowa konstrukcja nadająca się do montażu w warunkach amatorskich, a jednocześnie zapewniająca wystarczające osiągi zgodne ze standardami tej kategorii, niskie koszty utrzymania oraz łatwą i wygodną kontrolę lotu. Samolot jest wyposażony w sprawdzony silnik ROTAX 912 ULs, zapewniający wystarczającą moc w swojej kategorii. Dodatkowo można zainstalować system holowania szybowców.
Obecnie Direct Fly produkuje tylko wersję ALTO NG, produkcja poprzedniego modelu ALTO 912 TG została zakończona w 2022 roku
Prosty i niezawodny
Zaletą ALTO jest prosty i wygodny pilotaż, gwarantowany przez odpowiednią konstrukcję skrzydła. Skrzydło ma konstrukcję półskorupową i jest wyposażone w zbiorniki paliwa o pojemności 92 litrów.
Wygodna kabina
Dostęp do kokpitu jest ułatwiony dzięki schodkom umieszczonym na krawędzi spływu skrzydła. Przestronny kokpit o szerokości 110 cm zapewnia dużo miejsca do wygodnego sterowania samolotem. Dach kokpitu przesuwa się do przodu i jest zamontowany na szynach.
Wydajność i wytrzymałość
Na kadłubie, w górnej części poszycia i pod oknami, dodano nowe podłużnice, aby zwiększyć stabilność poszycia. Czeskie obliczenia certyfikacyjne wykazały potrzebę zwiększenia prędkości. W związku z tym konieczne było zwiększenie sztywności sterowania i przesunięcie środka ciężkości kabiny bliżej osi obrotu. Osiągnięto to poprzez zrównoważenie masy końcówek steru wysokości, co również przyczyniło się do zmniejszenia siły nacisku na drążek sterowy podczas kołowania, lepszej reakcji na siłę podczas manewrów i lepszej zdolności trymowania w różnych konfiguracjach lądowania.
Indywidulany Panel Przyrządów
Każde ALTO jest przygotowywane indywidualnie pod każdego klienta. Tablica przyrządów może zostać wyposażona w dowolnego rodzaju awionikę. Od standardowych zegarów po najnowocześniejsze szklane kokpity
GALERIA
Samoloty
Wybierz swój samolot
ALTO NG
Całkowicie metalowy samolot z silnikiem ROTAX 912 o mocy 100 KM jest bardzo łatwy w pilotażu. Idealnie nadaje się do szkolenia dzięki wyjątkowej odporności na błędy pilota, rzadkim i niedrogim przeglądom, oraz szerokiemu zakresowi prędkości. Alto NG to rozwinięcie poprzedniego modelu Alto 912, z zwiększoną maksymalną masą startową podniesioną do 600 kg.
WT9 Dynamic
Skonstruowany przez polskiego inżyniera Tadeusza Walę i produkowany przez firmę Aerospool, jest jednym z najbardziej popularnych samolotów w swojej klasie. Piloci cenią go ze względu na wygodę, niezawodność oraz uniwersalność. Dynamic jest również dostępny w wersji certyfikowanej, gdzie idealnie sprawdzi się w certyfikowanych szkołach lotniczych lub aeroklubach.
WT9 Dynamic GTi - Rotax 915/916
Całkowicie nowy kadłub, tylne usterzenie oraz nowy silnik o mocy 140 KM (od 2024 160 KM) sprawiły, że Dynamic stał się jednym z najszybszych samolotów ultralekkich na świecie, osiągając prędkość nawet 370 km/h TAS na trasach o długości 1800 km. Dodatkowo jest to najszybszy samolot ultralekki do holowania szybowców.
Dynamic OK Edition
Samolot, który wyznacza nowe standardy komfortu, technologii i osiągów. Nowoczesna awionika zaprojektowana wyłącznie pod ten samolot automatycznie przypomina o serwisach, a automatyczny regulator śmigła zapewnia większą przyjemność z latania bez konieczności martwienia się o parametry silnika i śmigła. Dynamic OK osiąga prędkość 250 km/h, zużywając jedynie 15 l/h benzyny 95.
WT10 Advantic
Najnowszy i ostatni projekt Tadeusza Wali pozwolił na stworzenie samolotu, który osiąga prędkość przelotową 250 km/h IAS na trasach długości 1900 km oraz pomieści 4 osoby, przy niskim zużyciu paliwa wynoszącym 20l/h. Advantic jest większym i młodszym bratem samolotu WT9 Dynamic.
Ellipse Spirit
Aerodynamika wzorowana na samolocie z czasów II wojny światowej oraz nowoczesna technologia produkcyjna pozwoliły na stworzenie samolotu o wyjątkowym kształcie, zdolnego osiągać prędkość 350 km/h TAS i pokonywać trasy o zasięgu 1850 km przy maksymalnej masie wynoszącej 600 kg.