WT10 Advantic
Bazując na doświadczeniu zdobytym przy produkcji WT9, Tadeusz Wala wraz z firmą Aerospool rozpoczął prace nad czteromiejscowym samolotem turystycznym najwyższej klasy. Po 2 latach pracy nad zagwarantowaniem pilotom tego, co najlepsze, konstruktorzy stworzyli czteromiejscowy samolot: WT10 Advantic, o sylwetce podobnej do mniejszego brata WT9 Dynamic. Advantic jest napędzany turbodoładowanym silnikiem Rotax 914 o mocy 115 KM oraz trójłopatowym śmigłem MT-Propeller. Wykorzystuje bezpieczne hydraulicznie chowane podwozie wyposażone w koła i hamulce Beringer. W pełni przeszklony kokpit Dynon lub Garmin z autopilotem zapewnia niezrównany spokój podczas latania.
Najwyższej klasy czteromiejscowy samolot turystyczny o niskich kosztach operacyjnych
Zużycie na dystansie: 0,15 l/NM
Zużycie na pasażera: 0,04 L /NM /pax
Maksymalny pułap: FL 160
Prędkość przelotowa na FL160: 330 km/h TAS (180 KTAS)
Zasięg: 1900 km
MTOW: 850 kg
Kadłub z włókna węglowego
Pasywna kewlarowa ochrona pasażerów
Dedykowane drzwi dla pasażerów z tyłu samolotu
Pojemność zbiorników paliwa: 130 litrów (Benzyna samochodowa / AVGAS 100LL)
Najtańszy samolot czteroosobowy z najlepszymi systemami bezpieczeństwa
WT10 Advantic podczas testów korkociągowych potwierdził swoją stabilność we wszystkich konfiguracjach środka ciężkości. Dodatkowo Samolot został wyposażony spadochronowy system ratunkowy dla większego bezpieczeństwa pilotów i pasażerów.
Duży komfort
Nacisk położono na komfort podróży, z dużą przestrzenią w kabinie, starannie zaprojektowaną tapicerką, wygodnymi siedzeniami oraz dodatkowymi detalami. Tylne siedzenia posiadają osobną wentylacje, gniazda USB lub własną separację audio.
Wydajny i ekonomiczny
WT10 Advantic może latać nawet 250 km/h IAS na trasach ponad 1900 km spalając przy tym 20 litrów na godzinę benzyny samochodowej.
Szeroka i wszechstronna kabina
Advantic zapewnia wyjątkową przyjemność z latania i poczucie większej swobody. Kabina o szerokości 115 cm zapewnia dużo swobody dla podróżujących. Dodatkowo samolot jest bardzo stabilny w ciężkich warunkach atmosferycznych, co sprzyja pasażerom mniej odpornych na turbulencje.
GALERIA
Samoloty
Wybierz swój samolot
ALTO NG
Całkowicie metalowy samolot z silnikiem ROTAX 912 o mocy 100 KM jest bardzo łatwy w pilotażu. Idealnie nadaje się do szkolenia dzięki wyjątkowej odporności na błędy pilota, rzadkim i niedrogim przeglądom, oraz szerokiemu zakresowi prędkości. Alto NG to rozwinięcie poprzedniego modelu Alto 912, z zwiększoną maksymalną masą startową podniesioną do 600 kg.
WT9 Dynamic
Skonstruowany przez polskiego inżyniera Tadeusza Walę i produkowany przez firmę Aerospool, jest jednym z najbardziej popularnych samolotów w swojej klasie. Piloci cenią go ze względu na wygodę, niezawodność oraz uniwersalność. Dynamic jest również dostępny w wersji certyfikowanej, gdzie idealnie sprawdzi się w certyfikowanych szkołach lotniczych lub aeroklubach.
WT9 Dynamic GTi - Rotax 915/916
Całkowicie nowy kadłub, tylne usterzenie oraz nowy silnik o mocy 140 KM (od 2024 160 KM) sprawiły, że Dynamic stał się jednym z najszybszych samolotów ultralekkich na świecie, osiągając prędkość nawet 370 km/h TAS na trasach o długości 1800 km. Dodatkowo jest to najszybszy samolot ultralekki do holowania szybowców.
Dynamic OK Edition
Samolot, który wyznacza nowe standardy komfortu, technologii i osiągów. Nowoczesna awionika zaprojektowana wyłącznie pod ten samolot automatycznie przypomina o serwisach, a automatyczny regulator śmigła zapewnia większą przyjemność z latania bez konieczności martwienia się o parametry silnika i śmigła. Dynamic OK osiąga prędkość 250 km/h, zużywając jedynie 15 l/h benzyny 95.
WT10 Advantic
Najnowszy i ostatni projekt Tadeusza Wali pozwolił na stworzenie samolotu, który osiąga prędkość przelotową 250 km/h IAS na trasach długości 1900 km oraz pomieści 4 osoby, przy niskim zużyciu paliwa wynoszącym 20l/h. Advantic jest większym i młodszym bratem samolotu WT9 Dynamic.
Ellipse Spirit
Aerodynamika wzorowana na samolocie z czasów II wojny światowej oraz nowoczesna technologia produkcyjna pozwoliły na stworzenie samolotu o wyjątkowym kształcie, zdolnego osiągać prędkość 350 km/h TAS i pokonywać trasy o zasięgu 1850 km przy maksymalnej masie wynoszącej 600 kg.